3 Aralık 2012 Pazartesi

KIRMIZI HAVUÇ TURŞUSU NASIL YAPILIR...


Çınarcık pazarında dolaşırken kırmızı renkli havuçlardan gördüm arkadaşım bunların çok güzel  turşusu oluyor dedi... Deneyelim bir  dedim ve hemen iki kilo kırmızı havuç ve bir küçük karnı bahar aldım...




Turşuyu yaparken ellerinize eldiven takın yoksa elleriniz kıpkırmızı oluyor...Önce dışı siyaha yakın koyu kahverengimsi olan kırmızı havuçları traşlayın... İri halkalar şeklinde kesin....



Karnıbaharı da ayırım yerlerinden elinizle küçük küçük bölebilirsiniz...Bir de bolca sarımsak soyun... Tursunun suyunu büyük bir  tencerede hazırlayabilirsiniz... Bir litre suya 3 yemek kaşığı kaya tuzu, 1 yemek kaşığı elma sirkesi, 1 yemek kaşığı toz şeker, 1 tatlı kaşığı limon tuzu ilave edin... Kavonozlara ya da benim gibi hem kavanoz hem 3 lt lik bidona biraz kırmızı havuç biraz sarımsak, biraz da karnıbahar dan koyup üstü dolana kadar da hazırladığınız  turşu suyunu döküp kapaklarıyla sıkıca kapatın... Bir  hafta sonra turşunuz hazır.... Tadı ve rengi harika oluyor...  Şalgam rengiyle karnıbahar da kırmızı oluyor... İlk turşu denemem başarıyla sonuçlanmıştır... Ellerime sağlık...

11 yorum:

  1. Cok pratik gorunuyor , tarifi sen de ne kadar kolay anlatmissin.Acaba malzemeleri degistirerek yapabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam emin degilim ama bence olur.cok sert sebzelerde tuz oranini arttirmak gerek ...

      Sil
  2. Merhaba Demet abla,verdiğin tarifle turşumu yaptım ve şahane oldu:)) herkes şaşkınşık içinde, büyük bir zevkle yediler..burak abi sayesinde bloğundan haberim oldu ve çok beğenerek takip ediyorum. sizden öğreneceğim çok şey var:) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim ellerine sağlık ozaman gerçekten değişik bir turşu bizde çok beğenerek yiyioruz ve de çok pratik seneye daha çok yapacağım. takibine sevindim...

      Sil
  3. denenebilir, değişik bişi

    YanıtlaSil
  4. Tarifinize Göre Yaptık Harike Teşekkür Ederim Saygılar :)

    YanıtlaSil
  5. eski konuyu hortlatacam ama malesef tarif harika diye tesekkur etmeden olmayacak. tarifiniz harika ve bu sayede su an 20 kğ tadina doyulmaz tursum var. tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ne demek... kırmızı havucun tam zamanı pazarda tam bu zaamnlarda bulunuyor

      Sil
  6. eski konuyu hortlatacam ama malesef tarif harika diye tesekkur etmeden olmayacak. tarifiniz harika ve bu sayede su an 20 kğ tadina doyulmaz tursum var. tesekkurler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...