16 Ocak 2014 Perşembe

KURUYAN HAVAYI DAĞITALIM


Malum  kış ayı evde kalorifer yanıyor ve  ortalığı kasıp kavuran  bir H3N2 virüsü var... Ben 1,5 ay  süren yoğun mücadelelerle atlattım ama  minik kuzum Atahan hala  aksırıp  tıksıyor... Burun tıkanıyor genize akıyor  sonrada  öksürük 2-3 gecedir  geceleri uykumuz çok bölünüyor  uyanıyor  ağlıyor vs... Dün gece  aklıma  geldi bebekken kullandığım buhar  makinasını çıkarttım...Yattığı odaya koydum akşma üstü 1 saat  çalıştırdım.. Umarım etki eder... geceleyinde  aslında  çalıştırmam lazım  10 -15 dk  ama  uyur  kalırım diye cesaret edemedim ...Çocukluğumdan hatırlıyorum  sobalar  vardı evimide ve her  evde sobanın  üstünde  mutlaka bir  çaydanlık yada  güğüm olurdu ki bu da  odadaki kuruyan havaya engel  olurdu  nem  yapardı... Birde cam çerçeveleri plastik  değildi ağaçtandı çerçevelerin arasından  az  da  olsa  hava girer sirkülasyon olurdu... Şimdilerde  biz evi  havalandırmazsak oksijensizlikten  uyuşuk uyuşuk gezer olduk... Evet eskiler  daha  dirençli daha  sağlam...  buhar  makinaları yoktu plastik çerçeveleri  yoktu  pastorize  sütleri  yoktu gdo lu yiyecekleri yoktu  vs  ama sağlıkları  vardı.... Temiz havalı bol sağlıklı H2N3 süz günleriniz olsun...

10 yorum:

  1. Bizde kullanıyoruz soğuk buhar makinası özellikle hastayken iyi geliyor.Geçmiş olsun canım.
    Son söylediğin cümle çok doğru çok haklısın en azından sağlıkları vardı.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kışın tek sevmediğim yönü bu havasızlık kapalı alan yazın öff püfür püfür aç camları mis...

      Sil
  2. canım geçmiş olsun.. gerçekten petekler çok kötü kurutuyor havayı.. bende sürekli ıslak havlu koyuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıslak havlu süper bir fikir diğer odalara koymalıyım teşekkürler ... blog arkadaşlarımı bu yüzden çok seviyorum sürekli yeni birşeyler öğreniyorum...

      Sil
  3. Kaloriferli evlerin başlıca sorunu bu galiba Demet'cim,evde kuruyan hava..Bende mümkün olduğunca peteklerin üstüne ıslak bir şeyler seriyorum ki havayı nemlendirsin..Bu seneki grip gidip gidip geri geliyor..Tekrar geçmiş olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Banu her odaya koymak lazım ıslak havlu eve gidince hemen yapacağım bu benim aklıma nedne hiç gelmedi ki, :)

      Sil
  4. Güzel çözüm , bu çözümler o illet virüse çare olur inşallah. Aralık ayımız hasta geçti sayesinde :(

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok haklısın, sanırım herkesin sorunu bu nefes alamadığımız ortamlarda yaşıyoruz. Çerçevelerimizi değiştiriyoruz ay güzel gözüksün diyoruz ama eve giren hava sıfıra iniyorki zaten hava giren yeride bile tıkıyoruz soğuk gelmesin diye :((

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...