6 Ekim 2015 Salı

TATİLDEN KESİTLER VOLUME 3 PAMUKKALE ŞİRİNCE


Antalya dan ayrıldıktan sonra rotamızı İzmir e çevirdik ve Antalya Denizli arasında gezilecek yerlerinde tabiki Pamukkale vardı buraya  hiç gitmemiştim gerçekten benim vatanım bir cennet geçekten...

Eski Hierapolis kenti, toplam 2700 metre uzunluğunda, 600 metre genişliğinde ve 160 metre yüksekliğindeki beyaz "kalenin" üzerine inşa edilmişti. Pamukkale, Denizli'nin 20 km uzaktaki merkezindeki vadinin karşı tarafındaki tepelerden görülebilir. 5-10 km yakınındaLaodikya antik kenti bulunur. 5 km ilerisinde ise uluslararası bir termal merkez olan Karahayıt köyü vardır. Pamukkale UNESCOtarafından belirlenen Dünya Miras Listesi'nde yer almaktadır. Travertenler görsel zenginliğin yanı sıra kalp rahatsızlıkları romatizma göz ve deri rahatsızlıklarına iyi gelmektedirPamukkale terasları, kaplıca suyu tarafından çökeltilmiş bir tortullu kayaç olan travertenden oluşur.
Bu bölgede, 35 °C den 100 °C ye kadar olan sıcaklık aralıklarında 17 adet sıcak su kaynakları vardır (kaynak vikiped)
Bu na pek inanmam da hani varsa bundan önceki hayatımda ben kesin Japon dum...Boy post desen onlar kadarım zaten....Acayip bir sempatim var Japonlara onlarda beni çeken ne var bilmem:) Baksanıza ne tatlı şeyler dimi yoksa bana mı öyle geliyor bilmiyorum... Kıyafetleri gibi çok renkli bir millet ve çok da sıcak kanlılar hele baştaki şapkalı ablam ilerden koşarak geldi beni de çekin beni de çekin diye :))




Atahan uzaktan Pamukkale yi görünce önce anne buz lar çok güzelmiş dedi yaklaştıkça buz olmadığını anladı ama ne zaman Pamukkale desem buzlar mı anne diyor... Yalın ayak dolaşmayı sevmeyen Atahan için burada dolaşmak biraz zor olsa da  en keyif aldığı yerlerden birisi Pamukkale  oldu...Bazı travertenler de  su kalmadığını görünce nedenini sordu bende suları boşa harcadığımız için  dedim nasıl hafızaya işlemişse artık evde diş fırçalarken anne suyu boşa akıtmayalım buzlarda su kalmıyor yoksa diyor... Kesin ağaç yaşken eğilir nokta.


Tepeye tırmandığımız da bir tur rehberinin elinde bayrağımız vardı Atahan koştu rehber abisinin yanına bayrak bayrak diye  abisi de döndü bize "işte ülkemde bayrak taşıyacak nesiller gelmeye devam edecek " dedi nasıl duygulandım anlatamam...Hierapolis  kalıntılarında oluşan doğal kaplıca insanlar burada  yüzüyor su  çok ama  çok temiz...








Günü Pamukkale de bitirmek çok güzeldi çünkü güneşin en güzel battığı yerlerden birisiydi Pamukkale...


Tatilin bundan sonra ki aşamasında İzmir de konaklayarak devam ettik... Eşimin teyzesi, kuzenlerle harika bir  sabah kahvaltısıyla kalan tatile  devam ettik...

Efes e eşimde bende çok gitmiştik bu nedenle Efes i es geçip Şirince ye  attık kendimizi...Kıyamet kopacak dediler  gittik gördük kopmamış...tövbe tövbe ...



Doğal dut üzüm suları vs tadına bakacağız diye birden Atahan bar sandalyesine atlayıverdi birden şaraplarında mı tadına bakacak acaba dedim:)




Şirince de Atahan yaramazlık konusunda tavan yapmıştı diğer günlerimiz sakindi ama Şirince nin  havasından mıdır nedir bilemem ama Atahan coşmuştu :) Tutabilene aşkolsun...



Şirince de ne mi meşhur şarapları üzüm dut ve birçok meyve özü suları gözlemesi mahsenleri...Bu şarap mahsenindeki   olay süper  bayıldım... :)
cam bir fanus içerisinde şişe şişe şaaplar var camın üzerinde bir uyarı yazısı var " acil bir durumda camı kırın ama b..kunu çıkartmayın " :) yurdum insan ne kadar yaratıcı  yahu...



Çekemeyenlere inat bayrağımızı da asarız  Andımızı da koyarız haykıra haykıra NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE  de deriz...Teşekkürler Şirince esnafı...




İnstegramda  Şirince ile bir paylaşım yapmıştım  ki arkadaşım sağolsun hemen yakınında Nesin matematik köyü var mutlaka gitmelisin dedi...Gitmezmiyiz ne kadar değişik bir  yer faklı bir kalabalık ama bir o kadar sessiz...Her taraf öğrenci doluydu ama çok sessizlerdi Sessizliği bozan şeyler kuş sesleri birde Atahan ın annnneeee nidaları :)



Nesin Matematik Köyü, matematik alanında faaliyet gösteren bir eğitim ve araştırma kurumudur. İzmir Selçuk'taki Şirinceköyüne 1 km uzaklıkta bulunan, Nesin Vakfı'na ait 55 dönümlük bir arazi üzerine Mayıs 2007'de kurulmuştur [1]. Köyde bilimsel ve eğitim amaçlı matematik veya matematiğe bağlı bilimlerle ilgili çalıştaylar, dersler, seminerler ve kamplar düzenlenmektedir. İlköğretim düzeyinde eğitimlerden ileri seviyede araştırmalara kadar her türlü matematiksel etkinlik yer alabilmekte ve lise öğrencilerine matematik dersleri verilmektedir.
Nesin Matematik Köyü'nde verilen derslerin hiçbiri için bir belge, diploma veya buna benzer bir unvan verilmemektedir.
Matematik Köyü Fikri Aziz Nesin'e aitti. Oğlu Ali Nesin'e bıraktığı bir vasiyetti. Aziz Nesin başlarda Ali Nesin'in Türkiye'de gelişmemiş olan bilimsel şartların altında ezilmesini istememiş ve ölmeden önce gelmesine karşı çıkmıştır. Fakat vicdanı sızlamadan ve güven içerisinde bırakması gereken bir Nesin Vakfı ve toplumsal sorumlulukları vardı. Bu sorumluluklar Aziz Nesin'in bir karar almasını gerektirdi. İşte bu koşullar altında Matematik Köyü (Enstitüsü) Ali Nesin'in hem matematik yapmaya devam etmesini sağlayacak hem de Aziz Nesin'in gözü arkada kalmayacaktı.Matematik köyünde herkes eşit biçimde yaşamaktadır. Köydeki işler herkesin bireysel kapasitesine göre dağıtılmakta ve bulaşık, temizlik, teknik işleri köy sakinleri tarafından imece bir biçimde yapılmaktadır.Matematik köyünde herkes eşit biçimde yaşamaktadır. Köydeki işler herkesin bireysel kapasitesine göre dağıtılmakta ve bulaşık, temizlik, teknik işleri köy sakinleri tarafındanimece bir biçimde yapılmaktadır.(kaynak vikipedi)










Harika bir köy matematik köyü yolunuz  Selçuk Şirince ye  düşerse uğramadan geçmeyin bu  köyü görün bakın ülkemizde ücret alınmadan da öğrencilere bilim sunulabiliniyormuş... Bir günü de  burada  bitirdikten sonra  tatile devam bir sonraki postta ...

2 yorum:

  1. Çok güzel bir tatil geçirmişsiniz Demet'cim,tüm senenin yorgunluğunu atmışsınız..Yazın sezondan dolayı çok yoğun çalıştım,onun için blogları gezip okuma fırsatım olmadı,kışa inşaAllah bu eksikliği telafi ederim..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım inan bende yaz yoğunluğundan hiçbirşey ile ilgilenemedim kış mevsimi bizler için dinlenme mevsimi ozaman :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...