21 Ekim 2014 Salı

BAHÇEMDEN SARI SONBAHAR



 Kim  demiş sonbahar kasvetli diye  bak sarının yeşilin  kırmızının  her  tonunu  görebiliyorsun  doğada... Tamam kabul cıvıl cıvıl rengarenk  çiçekler yok ama  mis gibi  kış  meyveleri  var... Bu kıpkırmızı kocaman nar  henüz olmadı  bir  tanesinin  tadına baktım daha ekşi görüntüsü  beni aldattı aslında  narın  olgunlaştığını anlamak için  internette  araştırma  yapmam lazım tahminimce narın sap kısmının tek çevirmede kouyor olması olduğu anlamına  geliyor sadece atıyorum bildiğimden değil hani kolay kopan meyva olmuş derler  ya oradan yola  çıkıyorum... Nar ın arkasındaki korkuluk nasıl  ama :) yoksa  kargalar  gerçekten rahat bırakmıyor meyveleri...


 Bu da Trabzon hurması diye geçiyor gerçi bizimki çikolatalı hurma en sevdiğimden  yaklaşık  6 yıldır  bahçede hurma  ağacımız  var  ilk sene 2 tane  ürün verdi ondan sonraki senelerde  hiçbir  meyve vermedi sonra  dediler ki ağaç cinsi bahçede  tek  olmaz  eşi olması  lazım ki baharda polenleri  birbirini döllesin meyve versin  sonra  ikiledik  ağaçları  bu  sene kocaman kocaman Trabzon hurmamız oldu  gerçi  onunda  olmasanı 15-20 gün  var  az  kaldı  şimdiden sabırsızlanıyorum...


Misler  gibi  mandalinamız komşumuz taşındığımızda  hoşgeldin  hediyesi olarak  mandalina fidesi getirmişti pekde  makbule  geçti hani  mandalinalarımız da  var  onunda  15-20 günü  var  olgunlaşması  için bakalım  bekliyoruz .


Akşam  eve  gelirken bahçemdeki kalan son  güllerden birisini yoğun rüzgara rağmen fotoğraflamayı başardım  gerçi biraz  bulanık  çıktı  ama  rüzgara karşı durulmazmış :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...