29 Kasım 2013 Cuma

CEVİZ ÇİMLENDİRME NASIL YAPILIR




Gecen gun anneme gittim yerde ustu strec filmle kapli bir saksi duruyor... Annem bu ne dedim ceviz cikacak oradan cimlendiriyorum dedi.... Merak ettim sordum bildigimiz cevizi 1-2 gun suda bekletmis sonra islak olmayan ama nemli topraga gommus ustune de stec film sarmis...


Bakalim iki ay sonra filiz vermesi gerekiyor merakla bekliyoruz....Ceviz cimlendirme nasil yapilir derseniz annem usulunun deneyin derim cunku o da teyzemden kopya cekmis...sonuc mu filiz cikmis....
posted from Bloggeroid

20 yorum:

  1. Cok enteresan :) benim de annem cok meraklidir, hemen bildiriyorum kendisine... bilgi icin tesekkurler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ne varsa eskilerde var derler ya canim cok dogru:))

      Sil
  2. ben de merakla bekliyorum,çok ilgimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle filiz vermesi gerekli aksi halde annem derin bir hayal kirikligina ugrar:)

      Sil
  3. aaaaa..takip etcem o filizi ...sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bende denicem tam zamanı bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim bende merak ettim buhafta anneme gidince bakıcam cevizler ne alemde :)

      Sil
  5. cevizi soyup mu gömmüş? yoksa kabuğuyla mı? çok ilginç, hemen deneyeceğim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevizi kabuğuyla kırmadan toprağa gömüyorsunuz.. sevgiler...

      Sil
    2. çok teşekkürler sevgiler benden:)

      Sil
  6. Teşekkürler çok yararlı bir paylaşım, yalnız bazı sorular soracağım, ilk olarak suda bekletilen cevizi kaç cm toprağın altına gömüyoruz ve pozisyonu dik mi yoksa yatay mı olacak, ikinci olarak çimlenme ve fidan sürecinde sulamavkaç günde bir olmalı.. Annenize sevgilerimi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Kaşif annem sordum yaklaşık 10 cm alta gömülmeli ve dik bir şekilde çatlaması ve filizlenmesi daha kolay oluyormuş. Toprak kuru kalmamalı sürekli nemli olmalı ama çok da değil SAğlıkla kalın....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aynı şekilde denedim. 30 Eylül'de diktiğim ceviz 22 Kasım'da filizlendi.

      Sil
    2. çok güzel harika ama sonrada CEVİZ VERMESİ İÇİN AŞILAMA YAPILMASI GEREKİYORMUŞ GALİBA BEN DAHA O AŞAMAYA GELEMEDİM :)

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. valla nur topu gibi bir ceviz ağacımız var ama cevizlerin çıkması için aşılama yapılması gerekiyor...

      Sil
  9. Toprak düz tarla topragimi icine farkli torf ya da ne bileyim baska seyler konmali mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemler köyde normal toprağa ektiler ama sizin bulunduğunuz yer icin bilgi alın bir bilenden isterseniz.sevgilerle

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...